diumenge, 2 d’agost del 2015

[Mordheim] L'estimat oblidat



“En el segundo año del segundo milenio, quinientos años antes de la ascensión al trono del benévolo emperador Karl Franz, tuvo lugar una época como ninguna otra. Al igual que ocurrió justo antes del nacimiento del divino Sigmar, unas alas de fuego en el cielo anunciaron el advenimiento de grandes hechos: la llegada de la Plaga, el estallido de la guerra, el comienzo de la pestilencia y el hambre. Aunque su impío nombre ha sido borrado de los registros de la Gran Biblioteca de Altdorf y sus ruinas arrasadas por Magnus el Salvador del Imperio, os contare la historia de la ciudad maldita, destruida por la ira de los dioses. Os contare la historia de...MORDHEIM”
Warhammer Fantasy ha mort per convertir-se en el nou joc d'estil més reduït i simple Age of Sigmar, però Games Workshop ja tenia un joc d'escaramusses com era “Mordheim”. Estava englobat dins el món de Warhammer (el "Vell Món"), un meteorit havia caigut a la ciutat imperial de Mordheim, deixant en ruïnes i misèria tota la zona i aniquilant tota la població. El meteorit estava format en la major part de Pedra Bruixa, un mineral molt escàs i valuós en aquest món de fantasia. En poc temps totes les faccions i races interessades en aquest mineral envien tropes a la ciutat per tal de recuperar els fragments dispersos.

En aquest context, els jugadors han de crear les seves bandes, liderades per modests herois i tots aquells valents a qui han convençut per arriscar la seva vida en la missió d'obtenir fortuna i fama. El joc admet certa evolució dels personatges i miniatures entre les batalles, augmentant o disminuint les seves habilitats després de cada missió en funció del rendiment.

Una banda de Mordheim comença amb l'elecció del líder i el seu equipament, seguit dels herois menors com mags o tiradors, que complementen les habilitats del líder. L'últim que queda es elegir els sequaços que seguiran les ordres i intentaran no morir en l'intent!. Les bandes estan compostes per les diferents races del món de Warhammer, a més d'incloure diverses faccions dins de les mateixes races, com els clans Skaven o les diferents ordres imperials, tots en busca de complir els seus propis interessos.

Després de la banda caldrà crear un terreny de joc adient, ple d'escenografia urbana, amb ruïnes i obstacles per tal de simular la ciutat destruïda de Mordheim. Amb això ja es pot començar una batalla contra un o més oponents.

L'objectiu del joc, a diferència de Warhammer, no és acabar amb l'enemic o mantenir una posició, sinó que el reglament inclou múltiples missions, des de fugir de l'enemic a través dels abandonats carrers de les ciutats, a salvar un príncep perdut entre les cases o ser el primer en trobar el tresor amagat. 

El sistema agafa les regles de de Warhammer 6a edició, modificant les regles de combat. Quan una miniatura rep un impacte, en lloc de morir cau a terra i queda inconscient, un cop aquesta inconscient si rep un altre impacte amb èxit, morirà.

Des de l'AJJRR, aquest últim any, vam intentar recuperar el joc, modificant certes regles que feien el joc massa atzarós. Vam eliminar la mort automàtica davant un segon impacte un cop inconscient, obligant a l'adversari a superar una tirada per ferir per tal de matar definitivament la miniatura. Les taules dels cops crítics també es van modificar per tal d'augmentar en un punt la dificultat per matar directament (un 6 natural permet ferir doblement i gairebé sempre una mort automàtica). En resum, Mordheim és un joc d'escaramusses bastant simple que permet aprofitar les miniatures i l'escenografia de Warhammer Fantasy i passar una estona curta (30 minuts o 1 hora) i divertida amb els companys.

Article realitzat per Piloto (Marc)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada