dimarts, 9 de febrer de 2016

[Carcassonne] Torneig, Expansió Reus IV

BASES DEL 4T TORNEIG DE CARCASSONNE “EXPANSIÓ REUS IV” 



Organitza: Associació de Jugadors i Jugadores de Rol de Reus (AJJRR)

Col·labora: Devir Iberia S.L.

On, quan i com

Lloc: Reus, C/ Eduard Toda n.12 
Horari: Diumenge 28 de febrer de 10:00 a 14:00, d’acord amb el següent programa: 

10:00 -10:15 Tancament d’inscripcions 
10:15 –10:45 Primera partida 
11:00 - 11:30 Segona partida 
11:45 - 12:15 Tercera partida 
12:45 - 13:15 Semifinals 
13:30 - 14:00 Final i lliurament de premis 

Preu d'inscripció: 3 euros (socis de l’AJJRR gratis). 

Places disponibles: 50 participants. 

Preinscripció: Per a preinscriure’s els participants hauran de fer arribar a l’organització del torneig les seves dades personals (nom i cognoms, mail i telèfon, i grup de joc). Podran enviar-se per correu electrònic a l’adreça rolreus@gmail.com o apuntar-se en persona al local de l’AJJRR fins dissabte 27 de febrer. 

Inscripció: Per a formalitzar la inscripció els participants hauran de pagar la quota d’inscripció al local el mateix dia del torneig. 

Adjudicació de places: Les places s’aniran adjudicant per rigorós ordre d’inscripció. Els participants podran inscriure’s el mateix dia del torneig si encara queden places lliures, assignant-se per ordre d’arribada. Degut al limitat nombre de places es recomana pagar la quota i fer arribar la llista el més aviat possible per assegurar-vos la participació en el torneig. 

A la web s’anirà actualitzant un llistat de participants preinscrits i l’ordre dels participants en reserva. 


Premis 

El guanyador del torneig s’endurà una plaça assegurada per al torneig estatal oficial de Carcassonne i un joc cortesia de Devir. 

Reglament del torneig 

Fase prèvia:

La fase prèvia es composa d’un total de tres partides amb tots els participants. Aquestes partides es jugaran d’acord amb un horari prefixat i totes les partides seran de quatre jugadors en la mesura de lo possible. Si no fora possible dividir entre quatre el número total de jugadors, llavors hi haurà un màxim de tres taules amb solament tres jugadors a cada ronda. El torneig es jugarà amb la capsa estàndard de Carcassonne. 

S’usa un sistema de puntuació durant la fase prèvia. El guanyador d’una partida aconsegueix 5 punts, el segon aconsegueix 3 punts, el tercer n’aconsegueix 2 i el quart 1 punt. En cas d’empat en el marcador de puntuació, aquests punts es dividiran. Es farà de la mateixa forma si tres jugadors acaben amb la mateixa quantitat de punts de victòria (per exemple, tres jugadors estan en segona posició després del guanyador, llavors cada jugador rebria 2 punts segons el sistema de puntuació: (3+2+1) punts/3 jugadors).

Si hi ha taules de tres jugadors, el sistema de puntuació els hi donarà 5-3-1 punts d’acord a la seva classificació a la partida. A més, els punts de victòria obtinguts en una partida de tres jugadors es multipliquen per ¾, perquè les taules de tres jugadors produeixen més punts de victòria. Això és important perquè els punts de victòria s’usen com a criteri de desempat. 

Després de cada partida els jugadors es mouen per les taules de forma que no tornen a coincidir amb jugadors amb els que ja hagin jugat. Per a això, s’atorga a cada jugador un número de dos o tres xifres, la primera o les dues primeres de les quals és el nombre de la seva taula inicial i l’últim un número del 1 al 4. D’aquesta forma, els jugadors tenen els números 11, 12, 13, 14, 21, 22, 23, 24, 31, 32, 33, 34..., 101, 102, 103, 104, 111, 112, 113, 114, etc. Després de cada ronda, els jugadors tornen a la taula en la que han jugat la seva última partida i a partir d’aquesta taula es mouen de la següent forma. Els jugadors que la seva última xifra acaba en 1 no es mouen, els jugadors que la seva última xifra acaba en 2 avancen una taula, els jugadors que la seva última xifra acaba en 3 avancen dues taules i els jugadors que la última xifra acaba en 4 avancen tres taules. Les taules estan "connectades" de forma circular, es a dir, si la última taula és la número 12, la següent taula és la número 1.

Després de tres partides, es determinen els 8 millors jugadors (segons la suma de punts del sistema de puntuació). En cas d'empat, es decideix a favor de la suma dels punts de victòria guanyats pels jugadors.

Després de les tres primeres rondes, es continua amb les rondes eliminatòries amb els 8 millors jugadors. Ara totes les partides són de dos jugadors i també es juguen amb la caixa estàndard de Carcassonne. 

Qui juga cada partida es determina d’acord al següent esquema i depèn de la classificació exacta en les rondes eliminatòries prèvies. 

Semifinals:

1r classificat - 8è classificat
2n classificat - 7è classificat 
3r classificat - 6è classificat
4t classificat - 5è classificat 

Final (a 4 jugadors): Guanyadors de les quatre semifinals

Regles addicionals:
S’usarà el reglament original de Hans in Glück.

Com les regles de Carcassonne han canviat una mica durant els últims anys, s’indiquen a continuació dos aclariments sobre les variants de regles usades en aquest torneig.

Una ciutat que consti solament de dos segments dona 2 punts de victòria (i no 4). 

Grangers: Per cada granja es compten el número de grangers de cada jugador i el jugador (o jugadors) que tinguin més grangers reben 3 punts de victòria per cada ciutat completada adjacent a la granja.

L’organització es reserva el dret de modificar les presents bases sense previ avís. 

El no acatament d’aquestes regles pot suposar l’expulsió del torneig. 

Per a més informació: AJJRR - Organització del torneig del 4t Torneig de Carcassonne “Expansió Reus” 

• Adreça: C/ Eduard Toda 12 baixos esquerra. 43204 Reus 
• Horari: Divendres, dissabtes i diumenges de 17:00 a 21:00 
• Telèfon: 679266680 (Javier) 
• Adreça electrònica: rolreus@gmail.com 
Web
Fòrum
• Fb: Associació de Jugadors i Jugadores de Rol de Reus 
• Twitter: @AJJRR

Cap comentari:

Publica un comentari